2009年7月31日 星期五

INTJ 的巴菲特

很久前一位朋友介紹了MBTI這個心理分析系統給我.跟他暢談了整個晚上後,發現這系統的準確性奇高,對了解自己及他人有莫大幫助.
其實人與人之間的好多紛爭也是源於誤解及自我中心作祟,如能了解不同類型人的思想模式及行為特性,那麼對於生活或有莫大幫助.
最近終於有機會參加了MBTI的workshop,亦發現了自己的類型,的確很接近真實的我. 學了新東西當然要實踐,而朋友往往是最佳的試驗品(無怪乎朋友當初找我了).

經過一輪測試,有了基本掌握,進階當然是找不能親身接觸的人.而我最想知的莫過於巴菲特了.結果係點,看看下面的描述吧........................Well,不知大家覺得似唔似呢?

"People with INTJ preferences have a clear vision of future possibilities couple with the drive and organization to implement their ideas. They love complex challenges and readily synthesize complicated theoretical and abstract matters. Once they have created their general structure,they devise strategies to achieve their goals.

Their global thinking leads them to develop visionary goals and a broad-brush plan for achieving these within large organisational structures.
INTJ type value knowledge and expect competence of themselves and others. They especially abhor confusion, mess, and inefficiency."


沒有留言:

張貼留言